دانش آموزان در روزهای امتحان چگونه و به چه میزان مطالعه کنند؟
دانشآموزان باید پس از احساس خستگی ، از مطالعه کتابهای درسی دست بکشند و کتاب را فورا ببندند.
گیرایی مطالعه هر انسانی ۴۰تا ۵۰دقیقه است و پس از آن باید دست از مطالعه بکشد. " بعداز ۴۰تا ۵۰دقیقه مطالعه ، کتاب را رها کنید و به مدت ۱۰تا ۱۵دقیقه چشمان خود را با دست کاملا ببندید." "مطالعه ، ۸۰درصد انرژی چشمتان را دریافت میکند و انرژی از دست رفته را باید با گذاشتن دست روی چشم ، بازپس گرفت. دست را باید طوری روی چشم بگیرید که محیط کاملا برای شما تاریک شود."
بعداز گذشت حدود ۱۵دقیقه از این عمل، باتمرکز روی مطالب خوانده شده ، این مطالب در مغز انسان پردازش و طبقه بندی میشود. دانش آموزان ، چنانچه مطالب آموخته شده را پردازش و طبقه بندی نکنند ، در روز امتحان بامشکل رو به رو خواهند شد و نمیتوانند به خوبی بهپرسش ها، پاسخ دهند.
" برای انجام هرکاری ، انسان نیاز به آرامش دارد و سعی کنید قبل از مطالعه آن را برای خود مهیا کنید."
"دو نوع آرامش روحی و جسمی داریم که داشتن آن برای انجام یک کار موفقیت آمیز ، لازم و ضروری است."
" در آرامش جسمی ، محیط مطالعه از نظر فیزیکی مورد توجه است و مکان مطالعه باید از نظر نورکافی ، نداشتن سرو صدا و امکانات آرامش بخش برای فرد مهیا شود."
پدران و مادران نیز برای رسیدن دانشآموز به آرامش روحی ، باید از هرگونه رفتار و گفتار اضطراب زا در نزد آنها خودداری کنند و در عین حال باید به رفتار و گفتار آرامش بخش در نزد آنها بپردازند